diumenge, 3 de maig del 2015

CAMÍ DE RONDA / COSTA BRAVA - GIRONA / ANY 2.013 + actualitzacions i nous trajectes anys posteriors.


PRESENTACIÓ I DADES GENERALS:







































Em dic Albert, tinc 55 anys i visc a mig camí entre Cabrils i Barcelona.

Després de treballar molts anys a l'empresa de tota la vida, a l’any 2013 van decidir fer-me fora argumentant que havien de reduir despeses. Així, em vaig trobar que, d'avui per avui, ja no tenia una feina que, durant més de trenta-quatre anys, m’havia tingut totalment ocupat.

Vaig estar més d'un mes totalment atordit pel que m’havia passat i em feia moltes preguntes del per què i també del què faria a partir d’aquell moment. Vaig pensar que la feina podia esperar i que el més important era fer alguna cosa que em fes molta il·lusió i que no havia pogut fer fins aquell moment per manca de temps.

Sempre m’havia cridat molt l’atenció i era un dels meus somnis, així que la meva decisió va ser recórrer tota la Costa Brava pels Camins de Ronda i, si per algun tram no era factible, fer-ho el més a la vora del mar possible.

Vaig planejar-ho seguint camins de ronda, senders locals, alguns trams del GR92 i variants que m’aniria trobant pel camí. I ho vaig fer tot sol, des de Blanes fins a Portbou en 13 etapes repartides en quatre setmanes, ja que no ho havia fet mai i no sabia si el meu cos aguantaria.

Vaig sortir el 3 de juny del 2013 i l’última etapa la feia el 28 del mateix mes. En total van ser uns 300 quilòmetres i una alçada acumulada entre totes les etapes d'uns 10.000 metres.

En l'any 2014 vaig tornar a fer 12 etapes, fent petites variacions: 8 etapes a finals de maig i 4 més a finals de setembre. He posat en vermell les diferències.

En l'any 2015 vaig fer 11 etapes, 7 entre finals de juny i començament de juliol i les altres 4 a finals de setembre. També he posat en vermell algunes variacions. 

L’any 2016 he tornat a l’última setmana de juny i també a finals de setembre. He fet cinc etapes entre Blanes i Calella de Palafrugell i quatre entre Roses i Portbou (he posat en color verd algunes variacions).

A l'any 2017 per falta de dates sols he fet una etapa a la part central al mes de agost, des de Calella de Palafrugell fins a Begur, i al setembre 4 etapes per el Cap de Creus, des de Roses fins arribar a Portbou (he posat en color vermell fort algunes variacions que he fet).

A  l’any 2018 he fet cinc etapes al juny, des de Blanes fins Llafranc i Palafrugell, i cinc més al setembre, des de Roses fins Banyuls Sur Mer (França). Poso els petits canvis també en color vermell.

A l’any 2019 he fet cinc etapes al juny, però aquest cop he començat a Lloret i he acabat a Begur. A finals de setembre també he fet des de l’Estartit fins a Portbou, cinc etapes mes.

A l’any 2020, degut al COVID19, al juliol vaig fer un parell d’etapes i al novembre dues mes.

Al juny de l’any 2021 he fet 6 etapes entre Blanes i Begur i, al setembre 5 etapes mes, des de L’Estartit fins a Portbou. Ja he posat les novetats d’aquest any.

Igual que a l’any passat, el mes de juny de l’any 2022 he fet 6 etapes entre Blanes i Begur, i cinc mes al setembre entre L’Estartit i Portbou. Ja podeu trobar unes quantes novetats.

Com cada any i ja en van 11, el juny de l’any 2023 he tornat a fer les 6 etapes de la Costa Brava Sud, entre Blanes i Begur. I al setembre he repetit 5 etapes entre L’Estartit i Portbou amb unes quantes novetats que deixo en el meu bloc.

Aquí teniu la meva experiència, espero que us agradi. Les hores que poso són les que vaig estar per fer les etapes i, entre parèntesis, les reals caminant. He intentat detallar al màxim alguns dels camins perquè, si voleu fer-ho, us faciliti la ruta. El mateix nom de moltes cales o platges s’explica per si sol i no afegeixo comentaris, encara que podria ser que en alguna el nom no fos exacte, ja que en la majoria de casos, no hi ha cartells que ho concretin.

Si a algú li ve de gust fer algun tram i necessita un guia pel recorregut o per reservar allotjament, es pot posar en contacte amb mi i ja ens posaríem d'acord. També, si teniu qualsevol dubte o voleu fer algun comentari, estaré encantat de sentir-los. La meva adreça de correu electrònic és: albertfigueras69@gmail.com. Gràcies.

No està permesa la reproducció total o parcial d'aquest treball sense el meu permís previ i per escrit.

Voldria fer un agraïment especial a la meva filla Sandra, per haver revisat tot aquest relat (etapa per etapa), i arreglar el que estava mal escrit o no s'entenia prou bé, encara que després he anat afegint alguna cosa que no esta revisada.