diumenge, 3 de maig del 2015

6ª etapa - Begur (Sa Riera) / Torroella de Montgrí


6a ETAPA – BEGUR (SA RIERA) / TORROELLA DE MONTGRÍ – 16 KM. – ALÇADA ACUM.: 83 metres – de 9 a 14 hores (3 hores)

Des de Sa Riera (foto) vaig agafar el bonic camí de Ronda que passa per cala Es Port es Pi i el mirador de roca Negra sobre cala de l’Illa Roja i el seu illot (foto)(va ésser una de les primeres platges nudistes), cala Moreta i la punta d’Espinuda (foto amb les Illes Medes i L'Estartit al darrera), arribant a la platja  del Racó (l’última de Begur).

















La platja del Racó és l'inici de la platja de Pals, la qual té més de 3 quilòmetres de llargada plena de dunes i alguns pins. Els sediments del Ter van formar la platja de Pals. El tram entre Pals i L’Estartit no té camí de ronda ja que tot és platja.

Al començament es troben uns quants edificis d’apartaments i vaig aprofitar per anar pel primer carrer paral·lel a la platja per evitar la fina sorra i, a l'arribar a l'últim carrer abans de l'antic recinte militar (l’antiga Radio Liberty), vaig tornar cap al mar però, just abans de la sorra, surt una pista de 2 metres d’ampla amb el terra dur que és molt més agradable de caminar que no per la mateixa sorra de la platja, encara que més endavant no vaig poder evitar-la.

Després va venir un passeig d'un quilòmetre de llargada d'uns altres blocs d’apartaments i, a continuació, vaig haver de caminar per la sorra passant pel costat d'un càmping i la petita zona d’aiguamolls de les basses d’en Coll, a la desembocadura del riu Daró (foto), ja dins de la platja del Grau. En aquest punt, vaig haver de treure’m les vambes, doncs l’aigua inundava la sorra.


Seguidament, ve la platja de la Fonollera o del Mas Tinell (foto) fins arribar a la Gola del Ter (2 fotos - l'última amb les Illes Medes darrera).







A finals del mes maig de l'any 2014, al tornar a fer aquest tram i per no haver d'anar fins a Torroella, em vaig allotjar a l'Hotel Picasso, ubicat a la carretera de la Gola s/n, molt a prop de la platja.

Al matí següent, vaig demanar a un home que duia una barca que em passés a l'altra banda del riu Ter per continuar amb el mateix itinerari que l'any 2013 però, enlloc de dormir a L'Estartit, vaig seguir fins L'Escala.

A partir d’aquí, vaig agafar una pista que puja pel marge dret del riu, envoltat de grans canyissars, passant per diversos masos: Cal Bonic, el Pinell, Mas del Roig (foto), Mas Ferrer, etc.

A l'arribar a la carretera asfaltada que va de Torroella a Pals i travessant el riu pel gran pont (foto), vaig dirigir-me cap a Torroella de Montgrí (foto).




A Torroella hi destaca el Convent dels Agustins (foto), els palaus de Solterra, del Mirador i Can Quintana, la torre de les Bruixes (foto), el Portal de Santa Catarina, una part de la muralla medieval dels segles XIII i XIV, l’església gòtica de Sant Genís, la casa de la Vila (foto) i també altres edificis molt antics a la mateixa plaça (foto), sense oblidar-se de l'espectacular massís del Montgrí amb el seu castell sense acabar que el Rei Jaume II va fer construir al segle XIII (foto), a 300 metres d'altura.



 

 



 

I per acabar aquesta segona setmana de recorregut per la Costa Brava, em vaig dirigir cap a la plaça del Lledoner (encreuament de la carretera de L’Estartit amb el Passeig de Catalunya), per agafar el bus que em portà a l’estació de Sant Jordi Desvalls i, des d'aquí, el tren fins a Barcelona.